loading

UWAGA: 26 czerwca 2020 rusza rządowe dofinansowanie Zielony Samochód. Do wzięcia dotacja do 18 750 zł na zakup samochodu elektrycznego, np. Opla Corsy-e.

  • Trzeba mieć profil zaufany, by złożyć wniosek (profil założysz np. przez bankowość elektroniczną).
  • Przygotuj wniosek przed 26 czerwca.
  • Do złożenia wniosku nie potrzeba umowy na samochód.
  • Gdy rozpocznie się nabór wniosków, trzeba działać szybko, kto pierwszy ten lepszy.

Szczegóły na stronie NFOŚiGW

Opis programu - pdf

 

Opel, jako jedna z pierwszych marek w Polsce, wprowadził napęd elektryczny w dobrych cenach. W BSP mamy obecnie dwa modele - Corsę-e (zasięg do 337 km na bateriach) oraz Grandlanda X PHEV - hybrydę ładowaną z gniazdka (zasięg ok. 60 km na bateriach + napęd spalinowy).

Elektryczne Ople są już dostepne - zamów (42) 681 16 98.

 

Corsa-e

samochód zeroemisyjny, napęd elektryczny, zasięg do 337 km

Elektryczny Opel Corsa-e na prąd

Elektryk Corsa-e w praktyce:

  • BEV - Battery Electric Vehicle - samochód zeroemisyjny, o czystym napędzie elektrycznym
  • Zasięg do 337 km wg nowej normy WLTP, która odwzorowuje realistyczny ruch uliczny
  • Przyspieszenie 0-100 km/h w 8,1 sek. Dla porównania nowa Corsa z silnikiem spalinowym przyspiesza 'od zera do setki' od 13,2 do 8,7 sek, w zależności od silnika. Elektryk bije na głowę topową jednostkę spalinową!
  • Koszt przejechania dystansu 100 km to około 10 zł.
  • Czas ładowania baterii do 80% w trybie szybkim (stacje szybkiego ładowania) wynosi 30 min.
  • Gwarancja 8 lat na baterię Li-Ion.
  • Bonus: elektrykiem jeździmy jak samochodem z automatyczną skrzynią biegów.

Dowiedz się więcej

 

Cena

Złącze do ładowania Type 2/Combo 2 mennekes

Dwa grubsze bolce na dole złącza służą do szybkiego ładowania z ulicznej ładowarki. Cecha aut bateryjnych, takich jak Corsa-e.

Cena elektrycznej Corsy-e w promocji i po rządowej dotacji zaczyna się od 102 250 zł.  Część klientów bierze Corsę-e w abonamencie Free2Move Lease z serwisem, od 1211 zł +vat/miesiąc.

Tymczasem samochody spalinowe podrożały w 2019 i będą dalej drożeć w 2020, a to ze względu na nowe normy emisji spalin. Cena elektrycznej Corsy-e zbliżyła się do cen spalinowej Corsy.

Gotowy?

Zamów, (42) 681 16 98

 

Grandland X Hybrid

hybryda, którą można doładować z gniazdka

Opel Grandland X Hybrid hybryda PHEV

 

Grandland X PHEV w praktyce:

  • PHEV, czyli ładowana z gniazdka hybryda - można jeździć na samym prądzie, albo na silniku spalinowym, albo jednocześnie na obydwu napędach (przyspieszanie)
  • do wyboru napęd na przednią oś (Grandland X Hybrid) lub napęd 4WD (Grandland X Hybrid4)
  • zasięg na samych bateriach (bez napędu spalinowego) - 57 km dla wersji z napędem na przednia oś i 59 km dla wersji Hybrid4
  • Grandland X PHEV ma silnik spalinowy 1.6 Turbo 180KM przy napędzie na przód lub 200KM w wersji 4x4. Po rozładowaniu akumulatorów można jeździć jak pojazdem spalinowym. Czyli Grandland X hybryda jest dobry na autostrady, do jazdy poza miastem, na wakacje za granicą
  • przyspieszenie 0-100 km/h jest lepsze w wersji Hybrid 4x4 - 6,1 sek. do setki, za sprawą dwóch silników elektrycznych. W wersji z napędem na przednią oś jest jeden elektromotor i przyspieszenie wynosi 8,9 sek.
  • Ale: nawet z przyspieszeniem od zera do setki w 8,9 sek. może się równać mało który SUV o konwencjonalnym, spalinowym napędzie ;)
  • Bonus: Grandland X hybryda ma zawsze 8-biegową skrzynię automatyczną - czyli przy napędzie spalinowym jeździmy automatem

Dowiedz się więcej

 

Cena

Gniazdo ładowania hybrydowy Opel

Gniazdo ładowania - Opel Grandland X Hybrid.

Cena Grandlanda PHEV w promocji na firmę lub grupę zawodową zaczyna się od 141 400 zł. W cenę wliczona jest pokładowa ładowarka i kabel do ładowania. Część klientów bierze Grandlanda X Hybrid w abonamencie Free2Move Lease z serwisem od 1178 zł +vat/miesiąc.

W naszej ocenie psychologicznie te ceny są już do zaakceptowania.

Czy cena jeszcze spadnie? Mówimy o samochodzie, który ma i pełnowymiarowy silnik spalinowy, i napęd elektryczny - sporą baterię i elektromotor(y). Samochody spalinowe ostatnio drożeją i będą dalej drożeć w 2020, ze względu na zaostrzające się normy emisji. Summa sumarum nie spodziewalibyśmy się już dużych spadków ceny przy full-size SUV-ie, jakim jest Opel Grandland X. Cena odzwierciedla tu wielkość auta, koszty produkcji, bogate wyposażenie. Radość z jazdy zabawką o momencie obrotowym 360Nm (Hybrid) lub 520Nm (Hybrid4) trudno oddać słowami.

Gotowy?

Zamów, (42) 681 16 98

 
 

Vivaro-e

samochód dostawczy zeroemisyjny, napęd elektryczny, zasięg do 330 km

Elektryczne Vivaro-e

W 2020 r. marka Opel wprowadza swój pierwszy całkowicie elektryczny samochód dostawczy średniej wielkości - Vivaro-e.

Elektryk Vivaro-e w praktyce:

  • Zasięg wg WLTP do 230 km z akumulatorem 50 kWh (18 modułów), lub do 330 km z akumulatorem 75 kWh (27 modułów)
  • Trzy długości i wiele wariantów nadwozia (3-, 6- i 9-osobowe)
  • Ładowność do 1275 kg w zależności od wersji (w porównaniu do 1,405 kg przy napędzie dieslowskim)
  • Do 6,6 m3 objętości ładunku
  • Masa całkowita pojazdu od 2800 do 3100 kg
  • Opcjonalny hak holowniczy, możliwość holowania przyczepy o masie do 1000 kg
  • Prędkość maksymalna 130 km/h
  • Napęd na przednie koła
  • Silnik elektryczny 100kW / 136KM, moment obrotowy 260Nm, dostepny już od chwili ruszania samochodem
  • Ładowarka pokładowa: prąd jednofazowy 7,4 kW lub trójfazowy 11 kW
  • Szybkie ładowanie prądem stałym z publicznej stacji ładowania 100 kW (do 80% pojemności baterii) w około 30 minut (przy baterii o pojemności 50 kWh) lub w około 45 minut (przy większej baterii, tej o pojemności 75 kWh)
  • gwarancja na akumulator: osiem lat / 160 000 km

 

Cena

Elektryczne Vivaro, deska rozdzielcza

Bateria schowana w podłodze, więc zarówno kabina jak i ładownia elektryka ma ilość miejsca taką, jak Vivaro o napędzie spalinowym. Różnice można dostrzec na konsoli środkowej, gdzie mamy mały przełącznik 'skrzyni biegów' (elektrykiem jeździmy jak automatem) i większą dźwignię elektrycznego hamulca postojowego.

Od 26 czerwca do 31 lipca 2020 r. (lub do wyczerpania środków) przyjmowane są wnioski na dopłaty do fabrycznie nowych dostawczych aut elektrycznych. To idealna okazja do zakupu nowego OPLA VIVARO-E. Maksymalna wysokość dofinansowania to 30% kosztów kwalifikowanych nie więcej niż 70 000 zł.

Nabór wniosków

Można założyć, że cena katalogowa elektrycznego Vivaro przekracza 100 tys. zł. Czy to dużo? Samochód ten kupuje się na firmę, w leasingu, rata miesięczna w okolicach 2000 zł +vat/miesiąc. Po trzech latach użytkowania samochód będzie spłacony, jego wartość rynkowa zapewne znaczna (z elektrykami będzie tak, jak z SUV-ami, których jest niedobór na rynku). Bateria (na którą udzielamy 8-letniej gwarancji, a jej trwałość jest znacznie dłuższa) będzie miała przed sobą wciąż wiele lat życia.

Gotowy?

Zamów, 601 320 350 lub (42) 681 16 98

 

 

Nowy Opel Mokka-e

SUV na dekadę 2021-2030.

  • Pierwszy samochód w gamie Opla, dla którego napęd elektryczny, a nie benzynowy, jest tym pierwszym
  • Zamówienia w BSP przyjmujemy po wakacjach 2020 r., pierwsze Mokki-e dojadą do klientów na początku 2021 r.
  • samochód zeroemisyjny, napęd bateryjny, zasięg do 322 km wg WLTP w trybie Normal (w trybie Eco nawet więcej)
  • moc silnika elektrycznego 100kW/136 KM, jednak moment obrotowy 260 Nm przy napędzie elektrycznym dostępny jest już od 0 km/h, czyli lepsze przyspieszenie niż przy benzynie
  • pojemność bagażnika 350 l, czyli tyle, ile było w Mokce X. Bateria schowana w podłodze nie zabiera miejsca
  • gwarancja na baterię 8 lat

Więcej

 

 

 

PHEV vs zwykła hybryda

Hybrydy mamy w Polsce już od 20 lat. "Zwykłe" hybrydy spopularyzowała już dawno szacowna japońska konkurencja. Przed podjęciem decyzji klient powinien jednak zrozumieć, czym różni się zwykła hybryda od hybrydy PHEV, czyli takiej, którą można ładować z gniazdka.

Zwykła hybryda robi w skrócie tak: gdy naciskasz pedał hamulca, zamiast trzeć klockami o tarcze kamulcowe załącza hamulec elektrodynamiczny i doładowuje niewielką baterię. Tak samo przy 'hamowaniu silnikiem'. Następnie ta mała bateria i niewielki silnik elektryczny wspomagają napęd spalinowy przy dynamicznym przyspieszaniu. Zwykła hybryda łagodzi więc jedynie zapotrzebowanie na energię silnika spalinowego, zmniejszając nieznacznie spalanie paliwa kopalnego. Ale wciąż nie może się taki samochód obejść bez benzyny. Na samym silniku elektrycznym możemy się zwykłą hybrydą co najwyżej toczyć w korku i to na ograniczonym dystansie - ok. 2 km. Czyli nie jest to pojazd zeroemisyjny. Ponadto nie można doładować akumulatora z gniazdka.

PHEV, czyli hybryda ładowana z gniazdka to już inna klasa samochodu. Oczywiście również tu mamy ładowanie baterii przy hamowaniu. Ale przede wszystkim akumulator jest w samochodzie PHEV na tyle duży, a silnik(i), elektryczny(e) mają na tyle dużą moc, że można jechać na samym napędzie elektrycznym. W Grandlandzie X PHEV zasięg na samym prądzie sięga 60 km. Czyli możemy jeździć po mieście, np. do pracy na prąd (zeroemisyjnie). Baterie doładowujemy z gniazdka w garażu albo na mieście. Tylko w jeździe pozamiejskiej używamy napędu spalinowego. Mamy imponujące przyspieszenie, bo gdy wciskamy 'gaz do deski' załączają się jednocześnie napęd spalinowy i elektryczny. W Grandlandzie będzie to razem 224KM przy napędzie na przód i 300KM w wersji z napędem na wszystkie koła.

PHEV to rozsądny kompromis pomiędzy pojazdem czysto bateryjnym a zwykłą hybrydą.

 

 

Kontakt

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez podmioty oraz na zasadach wskazanych w Oświadczeniu o ochronie prywatności.

Informacje na temat przysługujących Państwu uprawnień oraz nasze dane kontaktowe znajdują się tutaj.
Do góry