loading

Abonament Opel Drive Plan to stała, niska, miesięczna opłata za użytkowanie samochodu. Bierzesz z salonu nową, np. nową Astrę, Insignię, Grandlanda X; zwracasz po 3 latach i bierzesz znów nowy. "Doświadczasz" wciąż nowego. Opłaca się przy Działalności Gospodarczej.

 

Abonament Opel Drive Plan. Astra, Grandland X, Movano, Vivaro

 

Jakie samochody można wziąć w abonamencie?

Najpopularniejsze modele: Corsę, Astrę, Crosslanda X, MOKKĘ X, Zafirę, Nową Insignię, Grandlanda X oraz samochody dostawcze: Movano, Vivaro, Combo.

 

Co jest standardowo zawarte w abonamencie Opel Drive Plan?

  • użytkowanie samochodu
  • serwis (przeglądy, naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne, wszelkie elementy eksploatacyjne)

Opcjonalnie

  • opony zimowe/letnie z wymianą
  • przechowalnia opon
  • ubezpieczenie AC/OC/Assistance

Opel Drive Plan nie obejmuje paliwa. Za benzynę, olej napędowy lub LPG klient płaci sam.

 

Dla kogo?

Abonament jest dedykowany dla przedsiębiorców jak również osób indywidualnych (często prowadzących działalność gospodarczą).

 

Czym się różni Abonament od leasingu i kredytu?

W abonamencie Opel Drive Plan nie stajemy się właścicielem samochodu, tylko płacimy co miesiąc za jego użytkowanie. W kredycie zostajemy właścicielem na dobre i na złe.

Abonamentowi bliżej już do leasingu, ale przy abonamencie mamy niższą comiesięczną opłatę. Niska opłata abonamentowa w Opel Drive Plan jest możliwa dlatego, że klient planuje oddać samochód dealerowi po trzech latach (i wziąć nowy). W leasingu wszystko jest tak zaprojektowane i zaplanowane, żeby po 3 latach samochód wykupić na własność za 1%.

Abonament jest dla osób nie lubiących zobowiązań, natomiast lubiących przewidywalność (wiem, ile zapłacę co miesiąc).

 

 

Porównanie wpłaty wstępnej, raty i wykupu przy leasingu Opel Astra

Leasing

Porównanie wpłaty wstępnej, opłaty comiesięcznej i wykupu przy abonamencie Opel Astra

Abonament Opel Drive Plan

 

 

Korzyści podatkowe

Abonament Opel Drive Plan jest przede wszystkim dla tych, którzy mogą skorzystać na tym podatkowo. Czytaj: dla osób prowadzących działalność gospodarczą w jakiejkolwiek formie (jednoosobową, jak najbardziej). Choćby wzięty lekarz. Albo nawet dziennikarz na działalności, albo kurier... Z raty robimy koszty i oddzielnie odliczamy VAT. Jeśli nie jesteśmy VAT-owcem, to naszym kosztem jest abonament brutto (z VAT-em).

Gdy jesteśmy na ryczałcie ewidencjonowanym, to możemy odnieść nieco mniejsze korzyści podatkowe - tylko w postaci odliczenia VAT-u, ale już nie w postaci kosztów.

Jak ktoś nie prowadzi działalności albo chociaż nie ma w rodzinie kogoś z działalnością, to też oczywiście może wziąć samochód w abonamencie. Autor tekstu zna zwolennika abonamentu zatrudnionego na etacie. Osoba ta ceni sobie stałość opłaty; z góry wiadomo, że co miesiąc będzie to kilkaset złotych. Osoba ta żyje na napiętym budżecie, płaci alimenty i po prostu nie może sobie pozwolić na nagły wydatek np. na polisę ubezpieczeniową, komplet opon, koszty stłuczki, większą naprawę pogwarancyjną. Przy abonamencie Opel Drive Plan tych nieprzewidzianych wydatków brak.

 

Czy można zostać właścicielem auta?

Umowa abonamentu Opel Drive Plan trwa zwykle 3 lata i po tym okresie teoretycznie można zostać właścicielem samochodu. W praktyce natomiast rzadko się to zdarzy. Klient najczęściej zwróci samochód dealerowi i weźmie nowy, znów w abonamencie, bo mu się to będzie bardziej opłacało. Ideą abonamentu jest bowiem niska comiesięczna opłata, a ona jest możliwa przy wysokim wykupie. Oczywiście przy wysokim wykupie pod koniec umowy klient rzadko zdecyduje się na wykup samochodu na własność (zapłacenie raty balonowej).

Jak to się opłaca dealerowi? Opłaca się to tylko markom popularnym - nieprzypadkiem Opel, Toyota są liderami. Musi być umiarkowana, niewysoka cena zakupu nowego samochodu i jednocześnie wysoka wartość rezydualna, czyli ile samochód będzie warty po 3 latach użytkowania.

Samochody marek luksusowych nie spełniają tych warunków - są drogie i tracą bardzo dużo na wartości w pierwszych trzech latach użytkowania. Podobnie ma się sprawa przy słabo rozpoznawanych markach, które dopiero co weszły na rynek - choć ich samochody bywają bardzo tanie w zakupie, też bardzo dużo tracą na wartości po wyjeździe z salonu. A więc nie nadają się do abonamentu. Bo dealer musi mieć gwarancję, że po zwrocie samochodu przez klienta po 3 latach, będzie mógł go sprzedać za dobrą cenę jako używany. Tylko wtedy może zaproponować niski comiesięczny abonament.

 

Ew. haczyki

Na co zwrócić uwagę, żeby nie być zawiedzionym abonamentem?

  • Opłata wstępna. Chociaż ideą abonamentu jest brak opłaty wstępnej, to ona wystąpi, gdy klient będzie naciskał na szczególnie niski abonament. Np. klient chce płacić tylko kilkaset złotych/m-c za jakiś lepiej wyposażony model. Wtedy zaproponujemy opłatę wstępną, np. 20% ceny.
  • W dowodzie rejestracyjnym nie będziemy właścicielem samochodu. Jeśli ci to odpowiada, a coraz większej rzeszy klientów to odpowiada, to abonament Opel Drive Plan jest dla ciebie.
  • Jeśli nie mamy kompletnie żadnej działalności gospodarczej, a zależy nam na zakupie samochodu w abonamencie to warto skorzystać z leasingu konsumenckiego bądź oferty najmu na kilometry. W takiej sytuacji przeanalizuj swoją sytuację z naszym pracownikiem, zróbcie symulacje i wybierz to, co korzystniejsze.
  • W abonamencie Opel Drive Plan jest limit przebiegu. Może być bardzo wysoki, więc możesz jeździć nawet bardzo dużo na abonamencie. Jeśli natomiast okaże się, że potrzebujesz jeździć więcej lub mniej to po roku użytkowania możesz zrobić rekalkulację limitu przebiegu.

 

Do góry